Jysk Færgefart    

    

 

foto: © fotografen ubekendt ©

        M/F Trailer

Færgerute og operatør:
Juelsminde - Kalundborg
Juelsminde - Kalundborg Linien A/S, Kalundborg
Hjemsted: Kalundborg

Kaldesignal: OUDP - 71.0508.1

Hoveddata: 

Længde over alt:

105,87 m

Length p p:

m

Bredde:

16,03 m

Dybgang:

4,90 m

Bruttotonnage:

1.599 rt

Nettotonnage:

627 rt

TDW:

2.600 t


Lastekapacitet:
 

Frihøjde hoveddæk:

m

Frihøjde hængedæk:

- m

Sporantal:

0

Sporlængde:

0 m

Lastkapacitet:

140 TEUs / 45 lastvognstog

Bil kapacitet:

?? biler


Passagerpladser m.m.:

Restaurant:

pl.

Cafeteria:

pl.

Hall lounge:

pl.

Dækspladser:

pl.

 

pl.

Køjepladser:

12 pl.

Passagerpladser ialt:

12 pl.

 

Forhistorie:
27-02-
1971: Søsat under navnet "Stena Trailer".
12-06-1971: Leveret til Stena Ab, Göteborg.
12-06-1971: Udchartret til British Rail- ways Board, London.  Omdøbt til "
Dalriada".
24-06-1971 - 10-08-1978: Indsat på ruten Stranraer - Larne.
1978: Fra efteråret indsat på ruten Holyhead - Dun Laoghaire.
11-1978: Indsat på ruten Heysham – Belfast.
09-11 - 03-12-1979: Indsat for Sealink Manx Line på ruten Heysham - Douglas.
1980: Udchartret til Townsend - Thore- sen, European Ferries, Portsmouth. Omdøbt til "
Viking Trader". Indsat på ruten Southampton - Cherbourg.
07-07-1981: Udchartret til Sealink UK Ltd. Indsat på ruten Portsmouth - Jersey - Guernsey.
31-10-1981: Tilbageleveret til Stena Line. Atter omdøbt til "
Stena Trader".
1981: Solgt til Finska Företagsfinans Ab, Hangö, Finland. (Oy Hangö Ships- owners Ab Managers).
08 - 23-02-1982: Udchartret til North Sea Ferries B.V., Rozenburg. Indsat på ruten Rotterdam - Hull.  
19 - 23-04-1982: Udchartret til North Sea Ferries B.V., Rozenburg. Indsat på ruten Zeebrügge - Hull.
1982 - 15-09-1983: Indsat for Stena Line på ruten Göteborg - Travemünde.
09-1983 - 21-04-1984: Udchartret til Norfolk Line, Scheveningen. Indsat på ruten Scheveningen - Great Yarmouth.
1984: Overført til Oy Bore Line Ab, Stockholm.

Konstruktionsværft:
SBrdr. Lothes Skibsverft A/S, N (#31)

Byggeår:

1971

Køl lagt:

-

Søsat:

27-02-1971

Prøvetur:

-

Leveret til ejer:

12-06-1971

Indsat:

1985

Ombygningsår:

-

Sidste tur:

26-11-1990

Ophugget:

-

Levetid:

- år


Hoveddata (fortsat):

Hovedmaskineri: 4 x Bergen-Nordmo diesel

4.590 HK

Max. hastighed:

knob

Servicefart:

17,4 knob

Max. passagerer:

12


Ramper/Porte: 

Bovportens bredde:

m

Agterportens bredde:

 m


Andre navne/ejere: 

Stena Trailer:

1971

Dalraida:

1971-1980

Viking Trader:

1980-1981

Stena Trader:

1981-1985

Trader:

1985

Trailer:

1985-1991

Sarmacja:

1991-1992

Wolin:

1992-1993

Mesuji:

1993-1994

Lampung:

1994 -

:

-


Historie:
15-11-
1985: Solgt til Vognmand Bent Orla Jørgensen, Kalundborg. Om- døbt til "Trader".  Herefter i charter til Juelsminde - Kalundborg Linien A/S. Senere i fart for Trailer ruten A/S.
1985: Omdøbt til "Trailer".
1985: Indsat for Trailer Ruten A/S på ruten Juelsminde - Kalundborg.
30-10-1990: Sidste tur på ruten. Gods- ruten forsøgtes videreført under nav- net Godsruten Kalundborg – Frederi- cia Aps., med Fredericia som jysk anløbshavn - i stedet for Juelsminde. Dette blev dog ingen succes og alle- rede 26-11 blev trafikken helt indstil- let. Herefter oplagt i Kalundborg.
08-1991: Solgt til Polska Skandyna- wia, Swinoujscie, Polen. (Registreret hos C.I. Vance Investment Ltd), Omdøbt til "
Sarmacja".
09-1991: Indsat på ruten Szczecin - Malmø - Karlshamn - Køge - Rønne.
09-1992: Solgt til Difko, Danmark. Omdøbt til "
Wolin" under polsk regi- strering. Indsat for Pol-Dan Shipping på ruten Nyborg - Swinoujscie.
03-1993: Udchartret til DSB. Indsat for Let-Line A/S på ruten Tuborg Havn - Karlskrona - Riga.
06 - 10-1993: Indsat på ruten Køge - Karlskrona - Riga.
09-1993: Solgt til P.T. Jemla Ferry, Djarkarta, Indonesien.
09-11-1993: Omdøbt til "
Mesuji".
1994: Omdøbt til "
Lampung".

search this site the web

search engine by freefind