Scandlines    

    

 

foto: Søren Lund Hviid ©

        M/F Sea Corona

Færgerute(r) og operatør:
Aarhus - Aabenraa - Klaipeda
Scandlines GmbH, Rostock
Hjemsted: Oslo, Norge

Kaldesignal: LAHN2 - 72.2276.2

Hoveddata: 

Længde over alt:

137,50 m

Length p p:

126,80 m

Bredde:

22,30 m

Dybgang:

6,64 m

Bruttotonnage:

12.110 t

Nettotonnage:

3.633 t

TDW:

5.710 t


Lastekapacitet: 

Frihøjde hoveddæk:

m

Frihøjde hængedæk:

- m

Sporantal:

0

Sporlængde:

0 m

Lastkapacitet:

1.269 m

Bil kapacitet:

- biler


Passagerpladser m.m.:

Restaurant:

pl.

Cafeteria:

pl.

Hall lounge:

pl.

Dækspladser:

pl.

 

pl.

Køjepladser:

12 pl.

Passagerpladser ialt:

12 pl.

 

Forhistorie:
Leveret som ANTARES 30. oktober 1972 til Finska Ångfartygs Ab, Helsing-fors, Finland.
11-1972: Indsat på ruten Helsingfors - Kotka - Hamburg.
08-08-1975: Udchartret til D.G. Hansa, Bremen. Omdøbt til RHEINFELS. Indsat på rute mellem Nordeuropa og Den persiske Golf.
04-01-1977: Solgt til N.V. Nederland-sche Scheepvaart Unie, Rotterdam, Holland.
13-01-1977: Indsat for Koninklijke Ned-lloyd B.V., Rotterdam, Omdøbt til NEDLLOYD ROCKANJE.
1977: Udchartret til Constellation Line, USA. Indsat på rute mellem Middelha-vet og Den persiske Golf.
1978: Registreret for Nedlloyd Lijnen B.V, Rotterdam, Holland.
20-10-1983: Solgt til Kotka Line Ky, Kot-ka, Finland. Omdøbt til KOTKA LILY. Indsat på ruten Kotka - Helsingfors - Bremerhaven - Chatham - Blyth.
28-06-1984: Registreret for Kotka Line Oy.
02-01-1985: Rederiet konkurs. Skibet oplagt i Helsingfors.
08-08-1985: Overtaget af Kansallis-Osake-Pankki, Helsingfors, Finland.
21-08-1985: Management: Oy Finnlines Ltd.
27-08-1985  - 19-03-1987: Udchartret til I/S Jahre Line, Oslo, Norge. Omdøbt til JALINA. Indsat på ruten Oslo - Kiel.
19-03-1987: Omdøbt til FINNROVER.
30-03-1987: Solgt til Rover Shipping Ltd, Nassau, Bahamas.
04-1987: Udchartret til Elbe Humber Roline. Indsat på ruten Cuxhaven - Immingham.
20-06-1988: Solgt til K/S A/S Bulk Ven-ture I, Oslo, Norge.
29-06-1988: Omdøbt til SEA HORSE.
1988: Udchartret til Kent Line. Indsat på ruten Dartford - Zeebrugge.
1991: Udchartret til DFDS A/S, Køben-havn. Indsat på ruter mellem Esbjerg og Storbritannien.
1992: Omdøbt til DANA CORONA.
25-08-1995: Udchartret til Euroseabrid-ge, Rostock.
08-09-1995: Indsat på ruten Travemün-de - St. Petersborg.
09-1995: Indsat på ruten Fredericia - Klaipeda. .

Konstruktionsværft:
Rauma-Repola OY, Rauma, FIN (#206)

Byggeår:

10-1972

Køl lagt:

-

Søsat:

26-05-1972

Prøvetur:

-

Leveret til ejer:

30-10-1972

Indsat:

2001

Ombygningsår:

-

Sidste tur:

-

Ophugget:

-

Levetid:

- år


Hoveddata (fortsat):

Hovedmaskineri: 2 x Stork-Werkspoor 9TM410 9-Cyl. diesel

7.724 kW

Max. hastighed:

18 knob

Servicefart:

17 knob

Max. passagerer:

12


Ramper/Porte: 

Bovportens bredde:

m

Agterportens bredde:

 m


Andre navne/ejere: 

Antares:

1972-1975

Rheinfels:

1975-1977

Nedlloyd Rockanje:

1977-1983

Kotka Lily:

1983-1985

Jalina:

1985-1987

Finnrover:

1987-1988

Seahorse:

1988-1992

Dana Corona:

1992-2001

Sea Corona:

2001 -


Historie:
05-2001: Udchartret til Scandlines GmbH, Rostock, Tyskland. Omdøbt til SEA CORONA. Indsat på ruten Aar-hus - Aabenraa - Klaipeda.
23-12-2005 - 18-01-2006: Værftsefter-syn.

search this site the web

search engine by freefind