ØresunDSBådene    

    

 

foto: Dragør - Kai W. Mosgaard ©

        M/F Hamlet

Færgerute(r) og operatør:
Dragør - Limhamn
SDS Öresund, Malmö, Sverige
Hjemsted: Malmö

Kaldesignal: 68.0971.9

Hoveddata: 

Længde over alt:

74,57 m

Length p p:

 m

Bredde:

16, 84 m

Dybgang:

3, 82 m

Bruttotonnage:

3.678 t

Nettotonnage:

1.257 t

Dwt:

700 t


Lastekapacitet:
 

Frihøjde hoveddæk:

m

Frihøjde hængedæk:

- m

Sporantal:

0

Sporlængde:

0 m

Lastbilkapacitet:

? stk.

Bil kapacitet:

85 stk.


Passagerpladser m.m.:

Restaurant:

- pl.

Cafeteria:

- pl.

Dækspladser:

- pl.

Passagerpladser ialt:

800 pl.

 

Konstruktionsværft:
Fr. Lürssen Werft, Bremen, Tyskland. (#13391)

Byggeår:

1968

Køl lagt:

-

Søsat:

30-12-1967

Prøvetur:

-

Leveret til ejer:

04-12-1968

Indsat:

17-02-1969

Ombygningsår:

1988

Sidste tur:

04-11-1996

Ophugget:

-

Levetid:

- år


Hoveddata (fortsat):

Hovedmaskineri: 2 x Atlas-MAK 8M452AK diesel.

2.350 kW

Max. hastighed:

knob

Servicefart:

16½ knob

Max. passagerer:

800


Ramper/Porte: 

Bovportens bredde:

m

Agterportens bredde:

 m


Andre navne/ejere: 

Hamlet:

1968-2003

Benito Buono:

2003 -

:

-

Historie:
Bestilt af HH-Linjen for at sættes i trafik mellem Helsingborg og Helsingør som M/F HAMLET. Kom aldrig i trafik på den rute på grund af at Direktøren for rederiet omkom tragisk i en bilulykke 26. februar 1968.
08-041968: Færgen klargjort på værftet og straks oplagt der.
04-12-1968: Solgt til Svenska Rederi Ab Öresund, Malmö.
17-02-1969: Indsat på ruten Malmö - København.
01-07-1969: Indsat på ruten Limhamn - Dragør.
1977: Overført til Ab Sundfart, Malmö.
12-1980: Solgt til Scandinavian Ferry Lines, Helsingborg. (hjemmehavn: Malmö).
1988: Ombygged ved Cityvarvet Öresund, Landskrona.
10-1991: Overført til SweFerry Ab.
04-11-1996: Sidste dag i trafik, derefter oplagt og til salg.
11-07-1997: Solgt til Diano S.p.A. Cagliari, Reggio de Calabria, Italien.
12-07-1997: Afgik fra Malmö; men gik på grund ud for Landskrona.
13-07-1997: Fik hjælp af en bugserbåd for at komm flot og bugseredes derefter ind till Malmö for inspektion. Afgik derefter atter mod Italien.
08-1997: Indsat for Meridiano Lines på ruten Pozallo - Valletta.
09-1997: Indsat på ruten Messina - Reggio di Calabria.
01-1999: Solgt til Agostino Lauro S.r.l., Napoli, Italien. Indsat i Traghetti Pozzuoli's trafik.
05-2003: Omdøbt til
BENITO BUONO.

search this site the web

search engine by freefind