Færgerute(r)
og operatør:
Gedser - Rostock
Østersjø-fergen A/S, Oslo, Norge
Hjemsted: Gedser
Kaldesignal:
OXCX2 - 86.1155.6
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
95,00
m |
Length
p p: |
m |
Bredde: |
15,27
m |
Dybgang: |
3,50
m |
Bruttotonnage: |
4.101
rt |
Nettotonnage: |
1.230
rt |
TDW: |
1.330
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Frihøjde
hængedæk: |
-
m |
Sporantal: |
0 |
Sporlængde: |
0
m |
Lastkapacitet: |
687
m |
Bil
kapacitet: |
170
personbiler
eller
32 lastvognstog |
Passagerpladser
m.m.:
Restaurant: |
pl. |
Lounge: |
pl. |
Hall
lounge: |
pl. |
|
pl. |
Passagerpladser
ialt: |
pl. |
Forhistorie:
11-04-1989:
Teknisk prøvetur
- klar til levering
som SUPERFLEX
KILO; men
fortsat oplagt ved
værftet i
Sunderland. 04-1989: Solgt til Mercandia Linierne A/S, København. Omdøbt til "MERCANDIA I".
14-06-1989: Afgik fra Sunderland mod Fredericia.
16-06-1989: Ankomst til Fredericia for at blive oplagt her. 18-05-1990: Forsejlet til Kalundborg og oplagt her.
11-1990: Overtaget af Mercandia's datterselskab "Kattegatbroen", Kø- benhavn. Indsat på ruten Kalund- borg - Juelsminde.
08-10-1994: Testes på ruten Cuxhaven - Brunsbüttel nogle dage.
19-11-1994: Testes en dag på ruten Hundested - Grenå.
01-06 - 23-06-1996: Indsat for "Sund- broen" på ruten Helsingør - Helsing- borg. 23-06-1996: Atter indsat på ruten Kalundborg - Juelsminde.
31-12-1996: Tafikken på ruten Kalundborg - Juelsminde indstillet.
31-01-1997: Oplagt i Horsens. 20-06 - 14-09-1997: Udchartret til Litorina Line, Klintehamn, Sverige. (Litorina Ferry Gotland Ab, Sverige). Indsat på ruten Klintehamn - Grankullavik.
15-09-1997: Atter oplagt i Horsens.
|

|
Konstruktionsværft:
North
East Shipbuilers,
Sunderland GB (#3011)
Superflex
Type: |
III |
Byggeår: |
1989 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
09-12-1988 |
Prøvetur: |
10-01-1989 |
Leveret
til
ejer: |
04-1989 |
Indsat: |
11-1990 |
Ombygningsår: |
- |
Sidste
tur: |
31-12-1996 |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
10 x
Cummins-Genset
diesel |
4.400
HK |
Max.
hastighed: |
14
knob |
Servicefart: |
13½
knob |
Max.
passagerer: |
268 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Superflex
Kilo: |
1989 |
Mercandia
I: |
1989-1998 |
Easy
I: |
1998 |
Anja
11: |
1998-2003 |
Langeland: |
2003-2004 |
Split
Priv: |
2004
- |
Historie:
01-04-1998:
Solgt til K/S Østersjø-
Færgen, Rødby.
(Registreret for
Easy Line A/S, Rødby)
Omdøbt til
EASY
1.
01-04-1998: Afgik
mod Nykøbing
F for ombygning.
06-06-1998:
Omdøbt til
"ANJA
11".
På færgnen
angivet som: "ANJA
#11". 18-06-1998:
Indsat på
ruten Gedser - Rostock.
07-1999: Overført
til Bahama-flag
med hjemmehavn:
Nassau. 06-2000:
Registreret for
Easy Line A/S, Gedser.
17-12-2000: Trafikken
indstillet og færgen
oplagt i Gedser.
03-2001: På
værft i Szczecin
for op- gradering
af bl.a. ballasttankene.
18-07-2001: Oplagt
i Helsingborg.
03-2002: Indsat
i HH-FERRIES trafik
på ruten Helsingborg
- Helsingør
under de ordinære
færgers værftsbesøg.
04-2002: Oplagt
i Helsingborg.
2002:
Flyttet til Bagenkop
for vidare oplægning.
04-2003: Udchartret
til Langeland-Kiel
Linien. Omdøbt
til "LANGELAND".
14-04-2003: Ankomst
til Kiel. 15-04-2003:
Indsat på
ruten Bagenkop,
Langeland og Kiel.
04-11-2003:
Trafikken indstillet
efter at rederiet
er gået konkurs.
Færgen atter
oplagt. 03-2004:
Utchartret til HH-Ferries
for trafik på
ruten Helsingborg
- Helsingør.
05-2004: Utchartret
til Sem Marina,
Kroatien. Omdøbt
til "SPLIT
PRVI".
2004: Indsat på
ruten Split - Brac.
15-05-2005: Indsat
på ruten Split
- Supetar.
|